31 Aralık 2009 Perşembe

Kırmızı Mercimek Çorbası

Kış dediğimde aklıma Tarhanadan sonra Kırmızı Mercimek gelir. Sıcacık mis gibi kokar. Hem doyurucu hem besin değeri yüksek bir çorba olduğu için diyet zamanlarımda sadece çorba ile doymak için çok yaparım. Herkesin bir Kırmızı Mercimek tarifi vardır.Bazısı süzülmüş sever ki annelerimiz ne uyraşırdı. Şimdi blenderlar var rahatız. Kimi çekilmemiş.Ben çekilmiş seviyorum ve bu da benim tarifim;


1 Tas Kırmızı Mercimek
1 Soğan
1 Patates
1 Havuç
1 Kaşık Salça(biber)
Tuz ve Kimyon
2 Lt su

Yıkadığımız mercimeği düdüklüye alıyoruz üzerine dörde böldüğümüz soğan gelişi güzel doğradığımız patates ve havucu ekliyoruz suyunu, tuzunu, baharatını, salçasını ekliyoruz . Salçayı suda eritip içersine ekliyoruz ve suyu ekleyip düdüklünün kapağını kapatıyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra 15-20 dk pişiriyoruz. Blenderdan çekip servis edebiliriz. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Evinizden pasta,börek,çöreğin eksik olmadığı,kalbinizin tatlı anılarla dolacağı,sağlığınızın tam kıvamında olduğu,cebinizin tıkır tıkır para kaynadığı,neşenizin kulak memesi yumuşaklığında olduğu ,birseninmutfagi.com 'u ziyaret etmediğiniz bir gününüzün bile geçmediği bir yıl diliyorum....

    Afiyetle kalın Birsence'de kalın...

    YanıtlaSil
  2. Yaşamın kaynağı .Sevgi ise sevgi bir tutku, tutku bir amaç, amaç bir şeyleri birileriyle paylaşmaksa, paylaşmak dostluk, dostluk hatırlamaksa eğer hep aklımdasınız! Yeni yılda da dostluğumuzun daha da pekişmesi ve ebedi olması dileğimle daha nice mutlu yıllara.....

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...