22 Ocak 2010 Cuma

Ağızda dağılan Un kurabiyesi

Canım un kurabiyesi istediğinde hep yaptığım pastane un kurabiyesi tadında bir kurabiye. Eskiden komşu annem yapardı mis gibi kurabiye kokusuna kapısını çalmamak mümkün değil di. Hala hatırlıyor olmam bile büyük mucize ama bu tat için tarifi unutmak olmazdı. Ortalama 20 tane çıkıyor bu tariften kalabalıksanız 2 katı malzeme ile yapabilirsiniz.




125gr margarin veya tereyağ(ikisini karıştırabilirsiniz.
1 fincan pudra şekeri
1 pk vanilya
2 bardaktan 1 parmak az un.

Yapılışı ;

Yağ ve pudra şekerini iyice çırpıyoruz  ve un ile vanilyayı eleyerek ekliyoruz. Un kurabiyesi hamuru kolay toparlanmaz ondan dolayı iyice yoğurmanız lazım isterseniz hamuru bölerek daha çabuk özleştirebilirsiniz. Sonra hamuru elinizle uzun uzun şekillendirin ve çatalın tersi ile bastırın istediğiniz boyutta kesin. 170 dereceli fırında 17 dk pişirin :) 15 az 20 çok oluyor.

5 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık favori kurabiyemdir bir tanecik aldım koca
    man öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. aa ben de eklemiştim bloguma böyle bir tarif nişastalımı yoksa :))) kafam karıştı model aynı çatalla çiziyorum afiyet olsun benden tarifi alan çok şimdi senden de alıp beğen çok olucak:)

    YanıtlaSil
  3. Aslında annelerden kalan bir tarif olduğu için çok kişi de vardır. Bir iki ekleme çıkarma yapmıştır elbet birileri ama benim anlatığım komşu annemden aldığım oda kimden aldı kimbilir :)

    YanıtlaSil
  4. Derya afiyet bal şeker olsun canım...

    YanıtlaSil
  5. bayılırım un kurabiyesine diyet biter itmez deneyeceğim sağol

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...