30 Mart 2010 Salı

Türk Usulü Tiramisu

Bu Tiramisu'nun başına gelen pişmiş tavuğun başına gelmemiştir. Çeşit çeşit Tiramisular yaptık.Aslı elbette İtalyanların ama Türkiye de çiğ yumurta yemek biraz iğrenç gelir bize( bana gelmez doğrusu yumurta akını şekerle çırpıp köpük olarak yemiş biriyim tatlı sevdasına) Ama çoğu insan burun büker ondan bizde pişmiş olarak aslında tatlı ile gerçeği  arasında sadece nescafe ile labne kalır aslında onlarda o tatlının özünde farklılardır ya orasınıda karıştırırsak adını da değiştirmek zorunda kalırız... Ben bayılırım tiramisu ya bizimkine tabii diğerini henüz yemek nasip olmadı aslında yapsamda yanlız ben yiyeceğim için yapma gereği duymadım... İstanbulda olsam blogcu arkadaşlar yapınca kapılarını çalardım ama uzağım  bakalım bir gün onu da yaparım belki...

 Gelelim Tiramisumuza yemekteyiz(aslında yememekteyiz olmalı programın adı) programında birinden gördüm bu tarz tiamisu şeklini tek kişilik porsiyonlar iyi fikir gibi geldi. Güzelde oldu gerçekten..Pandispanasını evde yapmak istedim ve Hünerli bayanların' tarifini uyguladım yoğurtlu olanını yanlız benim fırının azizliğine uğradım çok çabuk pişirdiği için ısı biraz daha düşük olsa çok daha fazla kabarabilirdi sanıyorum ama çok güzel bir tadı vardı...

Bu tarifi 57. porselen demlik çay etkinliğine gönderiyorum...Ev sahibi arkadaşım Hümeyra'nın Yeri arkadaşıma başarılar dilerim...



Tarife gelirsek

Hünerli Bayanlar 'ın kakaolu herhangi bir pandispanyası veya hazır kakaolu pastaban.
Muhallebisi için.
3 yumurta sarısı
2.5 bardak süt
1 bardak şeker
1 pk labne(tuzsuz)
1 pk vanilya
2 kaşık un

Bir tencerede ki sütün içine unu koyup eritiyoruz ve yumurta sarılarını ekliyoruz. İyice ısınmaya başladığında şekeri ekliyoruz muhallebi kıvamını alınca altını kapatıp labneyi ve vanilyayı ekleyip iyice karıştırıyoruz.  Kekimizi bir ip ile ikiye bölüyoruz ve istersek büyük bir bardak ya da küçük çemberler ile yuvarlaklar çıkartıyoruz . Bir yanda su ile hazırladığımız nescafe'yi keklerimizi ıslatmak için kullanıyoruz. ve muhallebiden kaşık ile alıp kekin üzerine yayıyoruz ve diğer parça keki de(ıslattığımız) tekrar üzerine koyuyoruz. En üste tekrar muhallebi yayıyoruz. En son olarak ta kakao serpiyoruz. Afiyet olsun...

Bu arada diyet için sadece ucundan yiyebildiğimi ama çok sevdiğim için içimin gittiğini eklemek isterim....




11 yorum:

  1. Canım benim ellerine sağlık Tramisu
    süper çokda severim kahvede varsa hemen gelirim:))Kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Cig yumurtalisini ben de sevmedim.Kremali peynirli bir pasta adi ne olursa olsun güzel olur bence.Elinize saglik.Berlinden sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok severım
    yapımı kolay
    hafıf bı tatlı
    yogun bı lezzet:)

    YanıtlaSil
  4. bende tiraqmisu severlerdenim.bende kedidili ile yapıyorum.ancak bende yemekteyizde yani yememekteyizdxe görmüştüm tek kişilik tiramisuyu ve çok beğenmiştim.gerçten harika olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık ben bu tatlıyı çok beğeniyordum iyiki yaptın bende öğrenmiş olurum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili arkadaşım en sevdiğim tatlıdır. hem çok hafif olması ayrıca içindeki kahve aroması bbeni mest eder,, ellerine sağlık.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,
    Bil bakalım Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibi kim oluyor ? :))

    Davetiye bırakmaya geldim sana. PÇDSE ile senin bloğunda tanıştım. Bak şimdi ev sahibi oldum.

    ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
    GÖNDEREN: http://humeyraninyeri.blogspot.com/
    57. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    1 NİSAN 2010-15 NİSAN 2010
    TARİHLERİ ARASINDA
    http://humeyraninyeri.blogspot.com/
    YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE
    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 57.HAFTA "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  8. canım ellerine sağlık:) harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  9. Türk usulü olan ne çirkin! Herşeyi biz kendimize uyarlarız :)) sağolun canlarım yorumlar için...

    YanıtlaSil
  10. Tairini aldım :) 1 nisan'dan itibaren yayınlıcam. Çok sağol hem tarifler için, hem de beni bu konuda yönlendirdiğin için.

    YanıtlaSil
  11. İstanbuldaki blog arkadaşlara varda bana yokmu?Evde olmayabilirim ama balkonada bırakabilirdin :..(( Ellerine sağlık çok güzel olmuştur mutlaka sen yaparsında güzel olmazmı kuzucum.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...