23 Nisan 2010 Cuma

Tuzlu Kek ve Elektrik Duası

Hemen bir elektiriği kim buldu anektodu ile başlayayım yazıma;

Elektrik ve mıknatıs (magnet) sözcüklerinin kökeni eski Yunanca'dan gelmektedir. Elektrik sözcüğünün kaynağı " kehribar " anlamına gelen Yunanca elektron sözcüğüdür. Mıknatıs (magnet) sözcüğünün de, mıknatıs taşlarına oldukça sık rastlanan Batı Anadolu'daki Magnesia (bugünkü Manisa) bölgesinden türediği sanılmaktadır. Çinlilerin M.Ö. 1100 yıllarında mıknatıs taşları ile mıknatısladıkları madenî iğnelerden bir tür pusula yaptıklarını ve denize açıldıklarında bunlardan yararlandıklarını biliyoruz. Ancak elektrik ve magnetizma ile ilgili elimizdeki ilk yazılı belgeler eski Yunan filozof Tales'in (M.Ö. 625 - M.Ö. 545) elektriğe ve magnetizmaya ilişkin önemli gözlemlerde bulunduğu, Aristoteles'in yazılarından öğreniyoruz. Bu gözlemlerinde Tales, kehribarın hafif cisimleri ve mıknatıs taşının da demiri çekebilme özelliği bulunduğunu saptamıştır. Hatta daha da ileri giderek bu iki tür olay arasında ilişki kurmaya çalışmıştır.
Kehribar ile yapılan "Sürtünme İle Elektriklenme Deneyi" Ta o zamanlardan beri yapılagelmiştir.Ve Meslek Lis
elerinde Elektrik Bölümlerinde yapılan ilk deneylerden olagelmiştir. 
Ben bu işte de bizim parmağımızın olduğunu ama bununda aşırıldığını düşünmekteyim ya neyse:)...
Kim bulduysa Tanrım ondan bin kere razı olsun... Bütün okuduğum dualar onunda olsun diyorum.3gün elektiriksiz kaldık kablo ezilmiş ve patlamış Bodrumda doğal olarak yoktu bekledik izmirden falan ama ne zormuş.
Ne kadar zormuş elektriksizlik. Buzdolabımda ne varsa bozuldu. Annemler var iyi ki. Onlarda yemek yedik yatmadan yatmaya geldik eve ama zifiri karanlıkta çok bunalıyor insan. Kimsenin başına gelmesin diyerek geçiyorum tarifime;





Her zamanki gibi onuda koyayım bunuda koyayım mantığı ile yaptığım bir kek. Elbette hepimiz çeşitlerini hatta belkide aynısını yaptık. Çünkü ben evlenmeden evvel yediğim ve tadını şu da vardı, bu da vardı diye hatırlayıp yaptığımı söylemek isterim.

2 yumurta
1çay bardağı sıvı yağ
150 gr beyaz peynir
1/2 demet dereotu
6-7 adet çekirdeksiz zeytin
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay bardağı süt
Tuz ve kabartma tozu
Üzeri için susam çörekotu karışımı

Bütün malzemeleri bir güzel çırpıyoruz ve yağlanmış kalıbı susam ve çörekotu ile kaplıyoruz. Karışımı ekleyip fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet Olsun...

6 yorum:

  1. ellerıne sağlık canımm cok guzel görunuyor.sevgıler.öpüyorum

    YanıtlaSil
  2. Canım benim uyarın için çok saol. Farkında bile değilim kelime doğrulamadan:) Kaldırdım gitti bile:) Çok saol tekrar:)

    YanıtlaSil
  3. Bir peynir delisi olarak içine dereotu da girmiş bu keki mutlaka yapacağımı söylemek isterim çünkü çok güzel gözüküyor. Ellerine sağlık:)Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. elektrikle ilgili pratik bilgiler için teşekkürler canımcım. Mıknatıs ve Manisa meselesi ilginçmiş gerçekten. Şimdi geldi di mi elektrikleriniz?

    YanıtlaSil
  5. canımcım nefis görünüyor kekin ellerine sağlık.ben hiç tuzlu kek yapmadım senin kekini görrünce acaba yapsammı diye düşünmeye başladım.
    bu arada elektriklerinize ne oldu.gerçekten çok zor elektriksizlik.

    YanıtlaSil
  6. Canım merhaba nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler bıraktım..

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...