9 Mayıs 2010 Pazar

Anneler Günü ve Annesizler günü...

İlk olarak annesi yanında, telefonun ucunda, görüntülü internetin yamacında olanların hep beraber, hep bir arada her günü anneler günü gibi yaşamanızı temenni ediyorum.

Ve benim gibi asla annesinin sesini duyamayacak, onu bir daha göremeyecekler için de annesizler gününü benim kadar üzgün geçirdiğinizi bildiğim için duygularımızı buraya döküyorum. Her gün bir şekilde, ıspanağı doğrarken birden bıçağı tutuşunuzu annenize benzettiğinde, evden çıkarken kapıya dönüp baktığınız da ille onun elinden içmek olsun diye su istemek aklınıza geldiğinde, her yerde ''herkes bıksa benden annem bana doymaz, öper koklar beni uyutur kalbinde, birtek annem olsun bana birşey olmaz'' şarkısı çaldığında ama onun hiç orada olmayacağını bildiğiniz de, öylesine bir tarafta bir kızla annenin küçük şakalaşmalarını ya da tartışmalarını gördüğünüzde içinizin çız ettiği yetmiyormuş gibi, bir de anneler günü için yapılan onca güzel özendirici kahredici reklamların tekrar tekrar verilmesi.

Bir de anne olmayan veya asla anne olamayacak olanlar var. Asla o özel duyguyu yaşayamayacağını bilip, asla anneler gününde hediye alamayacağını o sıcak busenin yanağına konamayacağını bilmek.

Özel günlerin para tuzağı olduğunu düşünenlerdenim ama böyle kişileri gerçekten yaralayan bir tarafa mutluluk ama diğer tarafa eziyet eden günlere çok içerliyorum desem yeridir.

Anneler ve babalar günü kutlanmasın mümkünse çocuklar annelerini içlerinden geldikçe sadece onun anneleri olduğu için bile sık sık öpsün sarılsın yılda bir kere değil içinden her geldiğinde onu hediyelerle şımartsın. Ve annesini babasını kaybetmiş insanların yanında çok dikkatli davransın... Nasıl gözleri görmeyen birinin yanında, ayy bak bu renk ne güzel denmiyorsa asla annesine babasına kavuşamayacak birisinin yanında da annenizi babanızı öyle özendirircesine öpüp koklamayın. Asla sahip olamayacağınız şeylerin size ne kadar üzüntü vereceğini düşünün ve bunu binlerle çarpın...

Tanrı kimseyi annesinin babasının acısı kaybı ile sınamasın...
Esenkalınız...

11 yorum:

  1. Canım,
    çok duyarlı davranmışsın. Haklısın bazen istemeden de olsa, başkalarının duygularını incitebiliyoruz. Kaayıpları olanlar için çok acı oluyordur.
    Ama eminim onlar annelerini ya da babalarını bugünler olmasa da zaten hiç unutmayacaklardır.Vaktinde onlarla bu özel günleri paylaşmış olmanın mutluluğunu hatırlayacaklardır. Hayat o kadar kısa ki, yaşayanlar bunun kıymetini bilmeliler. Ama dediğin gibi bir gün değil her gün .
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. duygularını öyle içten anlatmışsınki şu anda göz yaşlarımı tutamıyorum.çok haklısın bu benimde hep düşündüğüm birşey hatta sabah telefonda kardeşimlede konuştuk.anneler ve babalar günü diye özel bir gün olmamalı.çoğu insan bu günlerde çok üzülüyor.sana sevgilerimi gönderiyorum değerli arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. Canım, inan yüreğimi dağladın. Okadar haklısın ki yazdıklarında. Ne desek boş...
    Seni çok yakından tanımıyorum ama eğer istiyorsan inş en kısa zamanda Allah sana anneliği tattırsın. Eminim ondan sonra, annenden dolayı yüreğinin bir kısmı yarım kalsada anneler günü senin için daha güzel geçecektir...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ben de babalar gününde aynı duygular içinde oluyorum.Ne yazık..Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  5. Yorumlar için teşekkür ederim beni anlayanların ve aynı duyguları besleyenlerle beraber olmak çok iyi geldi sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Yazınızın noktası-virgülüne kadar aynı fikirdeyim...
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. arkadaşım oylama başladı seni ve sana destek vermek isteyen arkadaşlarını bekliyorum.
    http://beyazsepet.blogspot.com/
    gelmişken izleyicim olursan sevinirim.gelişmeleri daha kolay takip edersin.

    YanıtlaSil
  8. Yenileme yarışmasında başrılar dilerim, emeğine sağlık;)

    YanıtlaSil
  9. Güzel arkadaşım yazın beni de çok duygulandırdı zaten bu sıralar oldukça sulu gözlülüğüm üzerimde birde senin yazını okuyunca tuzu biberi oldu ve göz yaşlarımı durduramadım.. anneciğinin yerini asla kimse dolduramaz ama eğer lütfedersen beni bir anne ya da bir bğüyüğün olarak kabul et ve her sıkıntında birisinin bunu camnı gönülden yapabileceğini hatırla benim de iki kızım var ve anneciğim felçli ama hayatta neler yaşadı neler ...Allah herkese bir ömür ve hayat vermiş yaşanacak ve görecek şeyler varsa herşeye rağmen yaşanıyor Tüm güzellikler ve anneciğinin ömrü sizin olsun bir anne olarak en içten sevgilerimi yolluyorum..

    YanıtlaSil
  10. ANNELERE BABALARA SEVDİKLERİMİZE 1 GÜN BİÇİLMEZ ANMAK İÇİN İÇİMİZDE TAŞIDIĞIMIZ SEVGİMİZİ HER AN GÖSTERMELİYİZ ÇOK GÜZEL BİR KONUYA DEĞİNMİŞSSİN SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  11. Çok haklısın estergonyeşil.Sevginin gün tahditi olmaz olamazda..
    Nilly.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...