23 Kasım 2010 Salı

Sebzeli Noodle ve Fırında Kuzu

 Eşimin en çok sevdiği yemek. Ne görüyorsanız lezzeti de o kesinlikle tavsiye ediyorum. Bir sürü tarif birikti bu arada bir etkinlik yapmak istiyorum bilgisi olan bir arkadaş varsa bana yardım edebilir mi? Şimdi sizi yemekle başbaşa bırakıyorum.


Kuzu 

Kuzu Kol
Tane Kırmızı, Yeşil, Beyaz ve Kara biber
Kekik
Taze Biberiye
Tohum Kişniş
Tohum Kimyon
1 Kaşık Barbekü sos


Havanda kekik, kişniş, kimyon biberiye dövülür. İçine çok az zeytinyağ eklenir ve macun yapılır. Kuzu kol bu karışım ile ovulur. Ben kolu ikiye bölüyorum ve bu harçla ovup strech film ile sarıp dolaba kaldırıyorum. İsterseniz buzdolabında biraz dinlendirin öyle yapın siz bilirsiniz. Yapmak istediğim zaman dolaptan çıkartıp üzerine barbekü sos sürüyorum ve tane karabiber atıyorum 230 derecede 1 saat pişiriyorum sonra fırın derecesini 150 dereceye alıp 2 saat kadar pişiriyorum. 

Noodle (çin eriştesi)

Havuç
Soya filizi
Renkli Biber 
Soya Sosu
Kırmızı Soğan
Su
Tuz

Soğanlar yarım ay şeklinde doğranır. Sebzeler patates soyucusu ile soyulduktan sonra yine patates soyucusu ile bitene kadar soyar gibi doğranır. Wok tavada ilk önce soğanlar ardından sebzeler konarak çevrilir Sebzeler pişince soya sosu konur. Noodle suda makarna gibi haşlanır. 5 dk kadar kısa bir sürede olacaktır. Noodle'ların suyundan 2 kaşık kadar pişen harca eklenir ve noodlelarda alınır ve bir iki kere çevrildikten sonra altı kapanır.
Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. Böylesine şahane bir lezzet sevilmez mi?
    Ellerine sağlık..
    Etkinliklerle ilgili bilgim yok malesef..Bu konuda bilgili olan arkadaşlarımızın yardımcı olacağını umuyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık, etkinliği de yol haritasını belirledikten sonra en iyi şekilde yapabileceğine inanıyorum.

    YanıtlaSil
  3. canım etkinlik için önce bir konu seçmelisin, sonrada herkese duyurunu yaparsın:) nasıl birşey planlamaktasın bilemiyorum ama ne olursa olsun renkli olacaktır:))
    noodle ve kuzu fırın çok güzell bende etlerin yanına pilavdan ziyade spagetti ve benzeri lezzetleri yakıştırıyorum:)

    YanıtlaSil
  4. noodle çok severim. Ellerine sağlık canım etin yanında çok lezzetli olur:)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık, çok leziz görünüyor.
    Bundan sonra 'Beyaz Hanımeli Tarif Defteri'nde yayınlanan tariflerimizi ana blogumuz olan 'Beyaz Hanımeli' nde yayınlamaya devam edeceğiz. İki blogda birden tarif yayınlamaktansa tek blogda toplamaya karar verdik. Artık 'Beyaz Hanımeli Tarif Defteri' olmayacak. Sizleri diğer blogumuzda ağırlamaktan büyük keyif alacağız. Görüşmek üzere. Sağlıcakla kalın. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...