27 Aralık 2010 Pazartesi

Yumurtasız Mandalinali Kek


Bahcemde bir suru mandalina agaci var ve ben surekli tarif ariyorum ne yapsam acaba ne olabilir vs birde herseyin icine birazcik mandalina koyma durumu yasiyorum. Bu mandalinali kekte bu sekilde ortaya cikti annemin komsuna giderken yapip goturdum bayildilar. Ayrica mandalina suyu keki asiri kabartiyor pandispanyalar mandalina suyu ile denene bilir.

Bu tarifi mandalin cikmazi arkadasimin sahibeligi yaptigi mandalinali ve portakalli tarifler etkinligine  gonderiyorum.
Malzemeler:
1 bardak seker
1 bardak mandalina suyu (1 adedinin kabugunu ayirin)
3 kasik sivi yag
Kabartma tozu
aldigi kadar un
Findik, ceviz evde ne varsa...

Bu kek bildiğimiz keklerden biraz farklı içinde yumurtası yok. İlk önce seker ve mandalina suyu bir güzel çırpılır ardından sıvı yağ konur ve tekrar çırpılır sonra un fındık kırığı ve kabartma tozu eklenir. Ayırdığınız mandalina kabuğunun içinde ki beyaz kısmı bir bıçak yardımı ile kazıyıp küçük küçük doğrayıp  içine atabilirsiniz. Bodrum mandalinası kokusu ile ünlüdür ve bu kek mis gibi kokuyordu.
Afiyet olsun...

Bodrumdaki mandalina agaclarini kesip kesip ev yapanlara sitemlerimi de buradan iletmek isterim...

6 yorum:

  1. ohhh ne güzel taze tqze mandalinaları kopart kek yap.ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım
    nefis görünüyor...
    Etkinliğime davetlisin ..
    Bu tarifin tam etkinliğime göre katılırsan çok seinirim...

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bu kadar taze bir meyveyle kek yapmak eline sağlık ;)

    YanıtlaSil
  4. nasıl güzel aromalı bir kek olmuştur :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. harika gözüküyor arkadaşım, hemen deneyeceğim : ) beyazını katınca acı olur gibi geldi bana ama denemeden edemem : ) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  6. tarifiniz yayinda bu konuda beni yanliz birakmadiginiz icin cok tsk.ederim

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...