10 Şubat 2013 Pazar

Lavaş Cheeseburger ve Lahana(coleslaw) salata

İnternette yurt dışı sitelerini gezerken gördüğüm Türkiye de bir şefin kendine göre uyarladığı bir tarif bu Lavaş Cheeseburger ben ikisini de okudum. Aklımda kalan kadarını yaptım. Güzel ve denenebilir bir tarif bir tanesi ile iki kişi rahat doyar bu sebeple ben bir adet tarifi vereceğim.

Ben lahana salatasının namını duymuş ama yememiştim evde denemeye karar verdim. İyi ki de vermişim ne güzel bir salata sadece onu yiyerek doyabilir insan hemde sağlıklı içinde bir kaşıkçık mayonezi saymazsak.




Lavaş Cheeseburger

2 adet lavaş
8 adet pastırma
6 adet burger peyniri
1 soğan ince dilimlenmiş
150 gr kıyma(dana kuzu karışık)
1 soğan
1/2 tatlı kaşığı karabiber
1/2 tatlı kaşığı kimyon
1/2 tatlı kaşığı tuz
3 kaşık sıvı yağ


İlk olarak köfteyi hazırlıyoruz. Malzemelerin hepsini rondo da bir güzel macun kıvamına getirdim. Sonra tezgaha buzdolabı poşetini ikiye kesip serdim üstüne köfteyi koydum ve onun üzerine tekrar bir buzdolabı poşetine aynı işlemi yapıp koydum ve arasında köfteyi açtım. Tarifinde yağlı kağıt deniyor ama yağlı kağıt yapışıyor çıkartırken zorlanıyorsunuz.
Biraz sıvı yağ koyduğunuz tavada altlı üstlü pişiriyorsunuz. Köfte pişerken pastırmaları da kenarına atın bir iki dk tutun ve alın. Sonra köfteyi krep usulü çevirin. Tek tarafı pişen köftenin üstüne sırası ile pastırma, peynir, soğan ve lavaşı koyun. 
Köftenin diğer tarafını da pişirince lavaşlı tarafı çevirin. Ve aynı işlemi bu tarafı da uygulayın. Altta kalan lavaş ısınınca bu sefer diğer lavaşlı tarafı ısıtın.

Dörde bölüp servis edin.


Lahana (coleslaw) Salata

1 Küçük Lahana
1 Kereviz
1 Havuç

Sos İçin;

1 kaşık mayonez
1/2 bardak süt
1/2 bardak ayran
1 kaşık pudra şekeri
1 kaşık sirke
1 tatlı kaşığı hardal
1 tatlı kaşığı tuz
Tane karabiber

Sos için gerekli malzemeleri bir kavanoz alın ve bir güzel çalkalayın. Lahana, kereviz ve havucu rendeleyin. Sosla birleştirin.

Afiyet ve Sağlıcakla kalın.





4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, güzel bir ikili ve öğün olmuş, coleslaw'u çok severim, fakat tarifi yoktu, teşekkürler.
    Sevgiler, güzel bir hafta dilerim...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Coleslaw benimde sevdiğim bir salata deneyin derim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Nasıl da güzel bir görüntü bu böyle. Ellerine sağlık olsun. Çok canım çekti şimdi gece gece, kalkıp yapasım var :) Afiyet bal şeker olsun. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. nefis bir görüntü
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...