26 Eylül 2013 Perşembe

Kıymalı Çi Börek - Çikolatalı Çi Börek (Çiğ Börek)


Çi Börek çiğ börek olarakta bilinir Türk yemeğidir. Kırım tatarlarının bulduğu ve bu güne kadar bizim çeşitlendirerek yaptığımız bir börek. Aslında un tuz su ile yapılır ama göçebeyiz ille içine bizdende birşey olsun deriz. Bu tarif benim babannemden öğrendiğim bir tarif. Normal çiğ börekten farklı ama ne yalan söyleyeyim çok daha güzel  :) ya da benim babanneciğim bana böyle öğrettiği için bana daha güzel geliyor. Bu böreğim benden bol bol istek alan ve ünlü olduğum bir börek.

Bu börek en güzel kıymalı oluyor ama ben malum tatlı canavarı kalanların içine çikolata koyup yemek sonrası tatlı niyetine nokta olarak yapıyorum.


1/2 kg un
1 fincan yoğurt
1 yumurta
1 çay kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sirke
1 bardak su

İç Harç

250 gr kıyma
1 büyük soğan rendelenmiş
1 silme tatlı kaşığı tuz
1 silme tatlı kaşığı karabiber
 

Yapılışı:

Bütün malzeme iyice yoğrulur ve küçük yumruklar şeklinde parçalar kopartılır. Hafif un serpilmiş tezgahta tabak büyüklüğünde açılır içine iki kaşık kadar harç yayılır. Ve yarım ay gelecek şekilde kapatılır. Burada önemli olan kapattıktan sonra bir çay tabağı ile kenarlarını kesip iyice yapıştırmak.

Daha sonra kızgın yağda tavayı hafif sallayarak altını üstünü pişirmek.

Kestiğiniz parçaları yoğurup büyükçe açın ve bir tatlı kaşığı nutella koyun üzerine tekrar hamuru kapatın ve bir bardakla kesin kızartın.

Sağlıcak ve Afiyetle Kalın...

1 yorum:

  1. Tatarların meşhur böreklerinden eline sağlık canım birde değişiklik yapmışsınız oda güzel olmuş

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...