22 Aralık 2013 Pazar

Sucuklu Kuru Fasulye



Her halde en geleneksel yemeğimiz kuru fasulye eski filmlerde insanlar yurt dışında  geldiğinde ilk andıkları şey olurdu kuru fasulye çok sağlıklı ve ayda en az bir iki sefer yememiz gerekiyor ama bizim evde yılda bir pişer. Sulu yemekleri tüketmeyi sevmeyen bir eşim var bu sebeple sadece ben istiyorum diye de yapma gereği duymuyorum. İşte sucuklu olma nedeni de bu eşime yedirebilme yöntemleri :) ya sucuklu ya pastırmalı olacak. Yanında pilav ve ev yapımı turşuda oldumu değmeyin çıkan keyife.

2 Bardak fasulye( şeker fasulye yani küçük fasulye çok güzel oluyor)
4/1 kangal sucuk
1 soğan
1 sivri biber
1 bardak domates suyu
1 kaşık biber salçası
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 çimdik kimyon
2 kaşık zeytinyağ
2 diş sarımsak
2 bardak su

Yapılışı;

Akşamdan ıslattığımız  fasulyeleri bir güzel yıkayalım bir taşım kaynatıp süzelim ki gazını alalım. Bir tencerede küp küp doğradığımız soğanları kavuralım ince doğradığımız biberleri ve yine dilimlediğimiz sucukları ekleyelim. Bir süre daha kavuralım ve biber salçasını ekleyelim. İsterseniz siz domates salçası ekleyin. Sarımsakları ben bütük atıyorum ama siz isterseniz dilimleyin. Bu süreçten sonra domates suyunu ekliyorum ben, eğer domates suyu yoksa siz bir kaşık kadar domates salçası koyun. Biber ve domates salçası toplamda bir buçuk kaşık olsun. Akabinde suyunu koyun hafif tıkırdadıktan sonra içine fasulyeleri ekleyin. Kısık ateşte fasulyeler yumuşayana kadar pişirin. Pişerken içine tuz ve baharatlarını ekleyin. Kimyon yine gazını alması için ekleniyor. 

Sağlık ve afiyetle kalın...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...