9 Aralık 2013 Pazartesi

#yemekfırtınası 1.Gün Tarhana Çorbası ve Domatesli Pilav



misssgibi arkadaşımızın yemekfırtınası oyununa bende dahil olmak istedim ve dün çok hasta olduğum için birşey eklemem ikinci güne rast geldi napalım. Bu arada hala görmediyseniz katılmanız için asla geç değil. Öyle sıkı kurallı illakiii diye direten bir oyun değil ki adı üstünde oyun. İstediğiniz an katılabilirsiniz. Detaylı bilgi için tık tık.

1. günü konusu ilk yemeğiniz nedir.

Babanneciğim bana bir çok şey yapmayı öğretti ben o kadar çok hevesliydim ki küçücük yaşta hamur işleri yapmaya başladım. Anneciğimin kurabiyesini ufacıkken zihnime yazdım mesela. Ama ilk yemek denince tencere yemeğini yazmak istedim. Tabii ne pilav böyle oldu nede tarhana. Evde kimse yokken tek başına denendiği için sonuç top top tarhanalar ve pilastik gibi bir pilav olmuştu :). Şimdi geçelik bu gün ki haliyle tariflere...

Aslında tarhana öğretilecek en kolay çorba olsa gerek akıl bir karış havadayken ve arkadaşlar kapıda ısrarla hadi bitmedimi diye ısrar etmediklerinde daha kolay desek daha doğru olur.

4 kaşık tarhana
6 bardak su
tuz
karabiber
pul biber

Yapılışı;

Bir çok kişi tarhanayı önceden ıslatır ama ben o kokuyu sevmiyorum bu sebeple tarhanayı soğuk su ile beraber tencereye koyuyor ve karıştıra karıştıra kaynatıyorum. Yoğuunlaşmaya başladığında ise içine tuzu ve baharatı ekliyorum. Kış için ideal süper bir çorba oluyor. Ama illa ki ev tarhanası...

Domatesli Pilav
(2 kişilik)
3 domates
1 bardak pirinç( önceden sıcak suda ıslatılmış)
1 bardak su
iki kaşık fındıkyağ
1 tatlı kaşığı tereyağ

Domatesler rendelenir ve fındıkyağı ile rengi dönene kadar kavrulur. Su eklenir ve biraz tıkırdaması beklenilir önceden ıslatılıp daha sonra tuz ve sudan arındırılmak için yıkanmış pirinç eklenir. Tuz ilave edilerek kapağı kapatılır. Orta ateşe ayarlanan ocağın üzerinde 12-13 dk pişirilir. Suyunu çeken pilavın kapağı açılır tereyağ eklenir ve bir karıştırılır ve altı kapanır. Üzerine bir havlu yada pecete konan tencerenin kapağı kapatılır ve demlenmeye bırakılır.


Ben ıslatılmış pirinci kavurmam bu sebeple kavurmadan yaptım. Ama illa ki kavururum diyorsanız çevirin bir kaç sefer :)

Sağlık ve Afiyetle kalınız. Akşama 2. gün yemeği eklenecek.

4 yorum:

  1. Şahane.. EN sevdiğim iki yemek. Bayılırım tarhana çorbasına da domatesli pilava da.. Şu anki halleri çok çok iştah açıcı :)) Küçüklüğünüzde yaptıklarınızı bilmem :) Ellerinize sağlık. SIcacık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok severimde hiç tutturamam şu domatesli pilavı hep lapa olur. sizin ki çok güzel görünüyor elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Yazdan sakladığım domateslerle yakın zamanda yapayım canım çekti :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...